tisdag 26 juli 2011

Systrar

Jag scrappar nästan bara till olika utmaningar nu. Men det är faktiskt lite kul att visa upp sina alster på andra ställen än i bloggen, och få lite kommentarer. Så detta fortsätter jag nog med ett tag till.

Detta är ett bidrag till Sassafras July Challenge. Utmaningen var att man skulle blanda olika kollektioner från Sassafras på sin layout, och (som vanligt) använda sig av 90% sassafras-produkter.

Jag har scrappat ett gammalt foto på min mamma och en av hennes systrar (min moster Ingrid). Detta fotot är taget nångång under 1946. Jag har scannat in fler gamla foton, för att kunna framkalla dem på nytt och sedan scrappa dem. Lite kul att kunna bevara alla gamla foton som finns, och det är viktigt också.

Det är sällan jag scrappar svart/vita foton, men nu kommer det nog blir fler framöver.

Jag har använt ett ganska dekorerat papper från Sassafras som bakgrund. Sen har jag skurit längs vissa konturer, med en skalpell, och lagt in tyll, spets och blad för att förstärka mönstret i pappret. Ganska rolig effekt, samt att det ger mer 3D-känsla och inte blir så platt. Även knappar, broderistygn och häftklamrar sitter på samma ställe som de är tryckta på på pappret. Detta var en rolig LO att göra, även om jag fick förstärka med ett annat papper på baksidan - då jag lekt lite för mkt med skalpellen. :)

Material:
Bakgrund: Sassafras Sweetly Smitten - Penny's Penifore
Utklippta svampar: Serendipity/Happy Place - Over the Rainbow
Små spilbitar
under titeln: Osäker på kollektion, men är Sassafras-papper
Fotomattor: Rosa o Svart Cardstock - Bazzil
Dekorationer: Blad-Pri
ma, Spets, Knappar - Basic Grey, Häftklamrar, Ticket - ?, Broderitråd, Rosa tyll.
Bokstäver: American Craft Thickers - Delight














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar