lördag 22 juni 2013

Girls night out

Visst är det skönt att sätta sig ner och doodla lite på ett papper? Det tycker jag. :) Med doodla menar jag att klottra och låta pennan vandra över pappret lite planlöst.

Skapat för Scrap-Perra.

Jag tycker att det är riktigt meditativt, och avkopplande. 


Jag inspirerades av en video som Dyan Reaveley lagt ut på youtube, för Ranger, där hon visar hur hon doodlar med hjälp av sina stenciler och sitt journal block (akrylblock). Och som ni ser, så har jag i stort sett gjort likadant som henne på min sida. Men det är lite så jag jobbar då jag lär mig en ny teknik, vilket jag inte tycker är nått fel så länge man berättar vart man "lånat" det ifrån.

Och, OJ, va roligt det var! :)


Jag har sett några sidor, förrut, där Dyan har doodlat så här. Och jag har alltid tyckt att det är så läckert och effektfullt, med svart bakgrund och bara en vit penna. Och nu har jag lärt mig hur. :)

Först täcker jag hela sidan med svart akrylfärg. Jag målar ut färgen med ett plastkort så att det blir riktigt slätt och fint. Sen ritar jag av konturerna av några siluettstenciler (Flossie), olika storlek men samma motiv, och till sist tar jag fram akrylblocket och ritar bakgrunden. Efter det så doodlar jag lite fritt.

Kul! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar