lördag 10 december 2011

En liten kicka

Varannan lördag scrapliftar vi en duktig scrappare på Swescrap. Dagens scraplift är gjord av Tanya och så här ser den ut:

Bild lånad från Swescrap.

Jag tyckte att det var en jättehärlig LO och jag blev inspirerad. Tanken var att scrappa i den lugna och ljuva färgtonen som Tanya har gjort.... men min blev lite mer färgglad.

Detta är mitt 1års foto, som alltid har funnits i mitt hem. Då det påminner lite om fotot på Tanyas LO så tyckte jag att det passade perfekt till denna lift. Titeln: "En liten kicka" kommer från att så brukade min pappa kalla mig. Jag gissar att "en kicka" är lite dialektalt, troligen från Hälsingland, och betyder liten flicka (typ). Känner ni igen ordet?

Jag sprayade med två olika mister på en mosaik-mask som jag snällt fick låna av Hanna/Fnyz. Sen färgade jag in kanterna med Distress Spiced Marmalade. Jag sydde några stygn runt om på ramen och trädde på pärlor på broderitråden innan jag sydde färdigt stygnen. Lite pilligt, men sött.

Min inspiration från Tanyas layout syns i den ritade ramen, titeln i skrivstil och en gammal filmremsa från Panduro.

För att se fler av tolkningarna från Swescraps duktiga inspiratöser, titta in på swe-bloggen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar