söndag 11 december 2011

Här scrappar jag!

I väntan på julen har vi på Swescrap en julkalender där vi visar upp våra scrapphörnor. Det har visats upp väldigt många fina scraprum på Swe under julkalendern, men nu tänkte jag visa hur jag scrappar - utan ett eget scraprum.

Jag bor i en etta och jag sitter oftast framför tv:n och scrappar. Jag vill gärna ha lite sällskap eller prat i bakgrunden, även om jag sällan tittar på tv:n samtidigt som jag scrappar.

Jag sitter i soffan och scrappar. Och där sprider jag ut mig för fullt. Kanske inte den mest smidiga lösningen, då jag måste städa undan allt när kompisar kommer hem till mig - men det funkar.

När jag städar undan så förvara jag mina papper i en mappvagn, och en expedit-hylla (båda från IKEA). Jag har tidskriftssamlare från Panduro (i storlek 30x30cm) i papp där jag sorterat mina thickers, rubons och stickers.

Då jag ganska ofta åker på scrapträff, så står min scrapväska/IKEA-kasse :) ofta packad här hemma. I den stora grå väskan får en pappersförvaring, spillbitar och foton plats.

Jag har ju upptäckt hur roligt det är att kladda med färg och mist på mina layouter. Detta gör jag på mitt matbord. Jag täcker matbordet med reklamblad så gör det inget om det skvätter eller så.

När jag är färdigt med en layout, så sätter jag upp den på någon av de tavellister som jag har på väggen. Både för att beundra och begrunna. Ibland behöver jag titta på en layout ett tag, för att komma underfunn om vad jag tycker inte stämmer med balansen i den. Det står foton på dessa tavellister egentligen, men då ställer jag bara layouten framför fotot - så blir det en lite mer levande vägg, som ändrar utseende då och då.

Ett förvaringstips kan jag också bjuda på. Jag har en korg med lite blandade dekorationer som också står i min Expedit-hylla - som en korg med scrapgodis. :) Den är så inspirerande och jag älskar att dyka ner i den och hitta en scrap-skatt.

Det är en väldigt inspirerande julkalender så gå in på Swescrap och läs mer.... så drömmer jag vidare om ett eget scraprum. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar