onsdag 22 februari 2012

Happiness and Icecream

Min första Art Journal-sida! :)

Art Journaling är för mig ett kravlöst sett att kladda och testa nya tekniker med färg, mister, masker, stämplar och medium. Tanken med det från början tror jag var att kladda i sin dagbok, jag kommer hålla mig till klyftiga ordspråk och andra tänkvärda ord.

"You can't buy happines, but you can buy icecream and that is kind of the same thing. "

Det är ett så härligt citat, som jag har hittat på Pinterest, tyvärr vet jag inte ursprunget till det. Men det finns många varianter av det på nätet. Glass är gott!

Det pågår en CyberCrop hos Scrapgalen och detta är mitt andra bidrag. Detta var en utmaning som gick ut på att välja 5 saker ur en lång lista. Och du fick bara använda dessa 5 saker när du skapade ditt alster.

Jag valde:
* Stämplar (Tim Holtz)
* Mist
* Medium (gesso)
* 3 olika masker (swiss dots, Pink Paisle - MIST A Bles -Mask, Cubist)
* Stämpeldynor (Distress Ink Pads)

Jag började med att mista över en mask och sen en mask till med turkos och rosa mist. För att skapa lite 3D-effekt så strök jag ett tjockt lager gesso över en rutig mask (tack för lånet, Carina). Därefter strök jag ett tunt lager gesso över hela sidan med svamp, för att matta ner färgerna lite. Jag har ett ark med Tim Holtz-stämplar som jag har haft ett tag, men knappt använt. Nu var det dags. Och kombination med några distress ink pads i rosa (Worn Lipstick) och blått (broken china) och en svart stämpledyna så blev det ju riktigt bra. Detta var ju jätteroligt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar