måndag 6 februari 2012

Scrapvänner

Veckans skiss hos Swescrap är ritad av Annika/Lillajo. Det är en riktigt inspirerande skiss, med plats för många foton.

Bild lånad av Swescrap.

När jag började scrappa använde jag ofta många foton på en layout, och då hade jag inte förminskat dem... Nu tycker jag om att använda många foton som berättar en historia, dock förminskade, men det blir inte så ofta. Så denna skiss kom verkligen lämpligt.

Jag har scrappat en layout om mina kära scrapvänner. Det är så härligt att förutom ha fördjupat sig i denna underbara hobbyn, så har man även fått vänner på köpet. Jag är så glad att jag har fått lära känna er alla! :) Idén till denna layout har jag gladeligen stulit från Stella (andra tjej från vänster på layouten). De andra tjejerna är Carina, Jenny och Meri (från vänster sett).

Åter igen har jag skapat en layout utan mönstrade papper. Jag sprayade med orange mist över en mask (Circle grid lånad av Hanna - Tack!, nu har jag köpt en egen! :). Sen sprayade jag med rosa mist där jag tänkte sätta fotona, för att skapa ett "scrappområde". Jag stänkte även med den rosa misten, och med en turkos akrylfärg uppblandad i vatten.

Sen kladdade jag på lite modeling paste med en tandborste (som jag fick i julklapp av min syster) (modeling pasten alltså, inte tandborsten...). Då jag var på Panduro senast så såg jag att de sålde wasi tejp, den fick följa med hem och nu har jag använt den också på denna LO. Skönt att använda sådant man köper.

1 kommentar:

  1. Se där ja, där var visst jag med på bild...
    Jag är glad att min idé var värd att stjäla ;)
    Jag hoppas att vi kan träffas SNART!

    SvaraRadera