torsdag 26 januari 2012

My niece

Teknikutmaningen denna vecka på Swescrap-bloggen går ut på att inspireras av min artikel "En bakgrund med gesso" och Mijas "Mixed Media med Mija" - och KLADDA PÅ! !

Något för mig att haka på, då jag fastnat totalt i gesso-burken. Det är sååå roligt att kladda! Har ni inte testat, så har ni något roligt och kreativt att se fram emot. :)

Jag scrappade ett foto på min fina systerdotter från i somras. Det är ett så fint foto att det faktiskt är andra gången som jag scrappat det. Kommer ni ihåg LO:n "You are beautiful"?

Så hur gjorde jag då min bakgrund? Jag ska försöka förklara: Jag började med att mista rosa över en prickig mask, sen strök jag gesso över hela sidan för att matta ner färgen. Därefter tog en mask med större prickar och mistade grönt över en del av sidan - för att skapa ett "scrapp-område". Och som avslutning tog jag samma mask som jag började med, med de mindre prickarna, och la ett tjockare lager gesso över med hjälp av ett gammalt lånekort som spatel.






















Som dekoration tog jag ett blixtlås och lät blommor och små fjärilar välla ut ur det då jag öppnade det. Jag sydde dit några korsstygn i vitt och letade reda på en vit spets och ett färgglatt band i turkost.

Några av blommorna har jag färgat in själv, som den stora orange rosen och de små blå blommorna - jag måste köpa fler färgglada blommor (eller kanske bara vita...?). Så roligt! :)

2 kommentarer: