fredag 25 februari 2011

VM i strikket

Igår startade skid-VM i Holmenkollen. Och vilken start sen - TVÅ medaljer till Sverige! Marcus Hellner och Emil Jönsson - Grymt härligt jobbat! :D Jag drog stolt på mig OS-mössan, när jag gick ut på kvällen.

Strax efter målgång var det blomstercermoni, och då ser jag (med lite påpekande från en vän :) att blomstermanschetterna är stickade. Coolt, tycker jag :) och börjar surfa runt lite.

Då visar det sig att dessa manschetter är stickade av norska folket. Norska Tv2 har bett sina handarbetskunniga tittare att sticka dessa. Såååååå bra idé! Tänk om SVT kunde göra något liknande. Med tanke på OS-mössans succe i virksverige så kanske det kan vara en idé till nästa OS - Låt svenska folket virka mössorna till Sveriges OS-trupp 2014. Jag skulle ställa upp direkt! :D


Bilderna är lånade från Norska TV2 och Västerbottens-Kuriren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar