måndag 18 april 2011

Virkad drake

Jag har virkat en drake, efter ett mönster som jag köpt av Ida på hennes kreativa blogg. En helt underbar liten drake blev det, och ett lätt mönster att följa. Den blev ca 12 cm hög.

Jag har satt på en slags fluffigt "band" som jag köpt i tygaffären. Det är mjukt och flygit och ger en perfekt hårkänsla - synd bara att det inte finns i "normala" hårfärger. Jag gjorde taggarna på ryggen lite större än i hennes mönster, för at det inte skulle försvinna i fluffet. :)

Garn:
Freja lamé (Svarta fåret) färgnr: 104 (vit m. silvertråd i)
Freja (Svarta fåret) färgnr: 44 (mörkrosa)

Virknål nr:2

Han ville utforska världen, så jag tog ut honom på en liten titt. Men jag tycker om honom för mkt för att han ska få flytta hemifrån. :)

1 kommentar:

  1. Hej Sara
    Hittade din blogg precis. Vilka fina saker du pysslar ihop. Denna drake var helt underbar. När jag såg den fick den mig på ritikgt gott humör. Ha en bra dag/Maria

    SvaraRadera