lördag 17 mars 2012

Cool girl

Vecka 9 så var det Ulrika/Lillblomman som ritade skissen hos Swescrap.

Bild lånad av Swescrap.

Ulrika
scrappar ofta härliga layouter med mkt blommor. Även hennes skiss är fylld av blommor och romantik.

Min tolkning blev lite annorlunda. Jag byte ut hjärtat mot en cirkel, jobbade med lager på lager med papper och delade mitt foto i tre. Måste säga att jag är riktigt nöjd. :) Så nöjd att den nådde Top 10 av min layouter under 2011.

Foto är taget i juni 1984 på en 5-årig PyssligSara. Varför jag sitter i en badbalja på vår gräsmatta vet jag inte riktigt, men men... :)


Jag har dekorerat med twine, blijetter, bling och så de små bingobrickorna som är på sista kortet när man köper en bingobricksförpackning. Kom ihåg att spara dem!

Bakgrunden har jag skapat med hjälp av mask, mist och gesso. I botten finns det ett gammalt Sassafras papper som jag täckt med gesso. Sen blev det grön mist över en cirkulär mask. Läckert, tycker jag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar