fredag 30 mars 2012

Lucky twist

För ca 1 månad sedan gick Scrapgalens första CyberCrop av stapeln. Det var jätteroligt och det fanns många inspirerande utmaningar att sätta tänderna i.

En av utmaningarna var en liftcombo. Man skulle lifta en av dessa fina layoter, och använda färgerna från den andra.


Bilder lånade av Webmoster och Lillblomman.

Jag valde att lifta Lillblommans layout och använda färgerna (vit, gul, turkos och beige) från Webmosters layout. Ser ni det?

Jag inspirerades av den prickiga bakgrunden, blommorna, husen och bingobrickan. Jag lyckades även hitta en mindre variant av det ena pappret - skölden (eller vad den kan kallas...).

Fotot är på min systerdotter Malin från ifjol vår. Vi var på Vallby Frilufsmuseum i Västerås och promenerade runt. Om ni minns mitt inlägg om Textilvandringen, så var det vid samma tillfälle. Vi åt lite glass och Malin tyckte det var väldigt roligt då hon blev randig på tungan av sin glass, en Twister. Förstår ni min titel, då? - Lucky Twist! :)

Den prickiga bakgrunden skapade jag genom att mista med turkost och gult, dock blev några prickar gröna där misterna möttes - oops. :) Sen strök jag gesso över nästan hela bakgrunden med en svamp. Jag la även på lite gesso genom en mask med mindre prickar. Därefter la jag på masken med stora prickar igen - Circle Grid, och på den la jag en 6x6 rutig mask som jag kladdade gul akrylfärg över. Detta gjorde att de små gula rutorna bara hamnade på de stora cirklarna.

Jag stämplade även med bubbelplast och turkos akrylfärg på några ställen, (och på ett ställe för mkt....).

Då jag inte hade några beiga (stavas det så?) dekorationer, så strök jag gesso över två bruna dekorationer, bingobrickan och journalingcirkelen, för att göra dem beiga. Den genomskinliga plastbiten med vit text på är en del av en prima-förpackning. Kul att Prima tänker till lite då de gör sina förpackningar.

Här använde jag wasitejp för första gången. Lätt att använda och blir läckert, tycker jag. Ett frimärke, en liten hårnål och lite rosor fick också vara med. Jag har verkligen fastnat för att ha mkt dekorationer - så kul! :)

Kan tillägga att jag kom 3:a med denna layout, bland 43 tävlande - Jag är GLAD! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar