fredag 3 maj 2013

Namnskylt

För snart en månad sedan var jag på plats då Europas största Scrap & Pearl Event gick av stapel. Det var helt underbart, och jag är redan anmäld till nästa år. :)


Det känns som att det var många av er som jag känner, men då bara till ert nickname (eller ibland vanliga namn). Så jag knåpade ihop en liten namnskylt, så vet ni vem jag är. 


Jag tog en tag, i lagom storlek, och sprayade med några av den nya Dylusionsprayerna i Funky Fushia och Calypso Teal, samt den lite äldre Lemon Zest.

Sen ville jag skapa lite härlig struktur på tagen, så jag använde mig av Liquitex Texture gel - Glass beads. Den smetade jag ut över en mask från Prima. Gillar verkligen det vita mot dylusions starka färger...


... men Texture gelen torkar genomskinlig och det blir också riktigt läckert. :)

Jag klistrade fast några thickers, från scrapförrådet, och förstärkte med lite 3D-lack så att de verkligen skulle sitta fast. Som en sista touch sydde några korsstygn med twine, i färgen pool. :)


På baksidan satt jag fast en säkerhetsnål med tejp, (förhoppningsvis sitter den på hela helgen).

Här ser ni även baksidan av mina fina korsstygn, och min misslykade infärgning av tagen med Distress Paints.... men men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar