tisdag 6 augusti 2013

Feeling blue

Ni har väl sett att det pågår en sommartävling hos Scrap-Perra

Här är min tolkning av Tävling nr 11 - Skapa monokromt:


Tävling nr 11 - Skapa Monokromt
Tävling skapad av Pyssliga Sara 
Monokromt innebär att du väljer en färg men du får ha olika nyanser av den, exempelvis blått som är min favoritfärg. Det kan vara färg på mönstrat papper, foto som har den färgen dominerande, mister, akrylfärg, spets eller något annat som har den färgen som du har valt.
Och en liten twist. Du ska ha minst 3 olika texturer på den färg du har valt, ex metallisk akrylfärg, matt akrylfärg, papper, band, tyg, infärgad modeling paste, mist mm
Allt är tillåtet, layouter, kort, art journaling, mixed media eller alter.
Från tävlingskitet ska du ha med minst 1 charm och ett av de mönstrade papprerna.



Vill påpeka att jag inte har något tävlingskit, så därför har jag inte med någon charm.


Den här titeln såg jag för ett tag sedan, och nu när jag hittade den här blåmålade tjejen i en make up-tidning så passade det perfekt att använda till den här utmaningen. Som bakgrund har jag ett läckert schackmönstrat papper från K-Design.  

I titeln har jag målat med Deco art Akrylfärg - Tropical Blue, och en vit penna. Gillar att jag även lyckades få med tema "blå" på hela sidan och i titeln. :)


Tjejen har ett stort blått pärlhalsband på sig, och för att framhäva det ännu mer så målade jag i pärlorna med Stickles - Broken China. Det skapade en riktigt läcker struktur.


För att skapa mer liv runtomkring henne så tog jag Inca gold - Steel blue genom en Dylusions mask. Inca Gold torkar med en viss tjockhet, så det ger lite 3D-känsla. Sen kladdade jag på lite Lumiere Metallic Paint i färgen Pearlesent blue runt kanterna, på några ställen.

Det finns redan några härliga tolkningar på den här utmaningen i forumet, men ni andra har till kl 23.59 den 18 augusti på er att lämna in. Ser fram emot att se era skapelser. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar