torsdag 1 augusti 2013

Put on your crown

På nätet finns det massor av olika inspiration. :)

Idag tänkte jag visa er en sida, där jag har inspirerats av två fantastiska personer - Dyan Reaveley och ContadinaK (en fd DTkompis från Scraps of Darkness).


Det blev en sida om att ibland måste man leta reda på sina krona och sätta på sig den för att känna sig som en drottning. Visst är det så?


Tjejen har jag klippt ut från en smink-tidning. (Hon ser inte lika sliten ut i verkligheten, på min sida....) Sen har jag klottrat lite på henne -  gett henne blåa lockar, ett halsband och typ en narr-hatt. Kul, var det! :)


På bakgrund lekte jag med Distress Paints i tre olika blå nyanser plus en massa vatten. Då kan man låta färgen rinna och blida marmorliknande mönster. Innan färgen hade torkat täckte jag hela sidan med plastfolie, och skrynklade till den. 


Här är en video där ContadinaK jobbar med tekniken. Så läckert! :)


Jag lät det torka över natten, och när jag tog bort plasten så var det detta läckra mönster under. Visst är det cooolt? :) Denna teknik måste jag leka med igen. 


En liten närbild på det läckra mönstret som blir i färgen. Det blir som ådror, eller sprickor, där plasten lyft upp färgen. 


För att skapa ännu mer liv i bakgrunden mistade jag med en av Heidi swapp mister genom några TCW-masker. De misterna har en härlig lyster i sig. Jag mistade även med en dyluisons mist, som är lite färgstarkare. Allt detta, så att det blir mer djup i bakgrunden. :)


Jag stämplade även med två olika stämplar på bakgrunden. En stämpel med sprickor och en med stjärnor. Här ser ni att jag använt mig av två olika färger på stämpeldynor, tillsammans med dessa stämplar. Jag tycker att det ger bra lager-på-lager-känsla också.

Doch kan jag tillägga, att det kanske inte riktigt var meningen att hon skulle få en polisong av stjärnor, på högra kinden, men ibland blir det bara så.... :)


För att liva upp hennes krona lite, så lät jag henne få en narr-hatt på sig också. Jag målade först grunden med svart akrylfärg, sen målade jag i mönster med en vit penna. Därefter doodlade jag lite med en svart penna också, och duttade dit lite stickles. Visst ser tyllen på kronan äkta ut?


Och så till sist en liten bonusbild. :) Det här är samma utklipp, fast baksidan av det. I och med att jag figurklippte den första tjejens krona, så blev det så här på baksidan - Cooolt, va? Det här måste jag komma ihåg och göra med avsikt nästa gång. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar