måndag 18 juli 2011

Love love love

Jag fortsätter med mina utmaningar. Månadens utmaning hos Cocoa Daisy är att tolka denna skiss:

Jag gjorde en layout om min kära systerson Jesper. :) För några år sedan tog jag detta kort på honom (och även ett liknande på hans syster) efter en fotolift på Swescrap. Vilken tur att de är så fototränade, att de oftast ställer upp på mina och min syrras (deras mamma) fotoideér - med tålamod (oftast :). Det har legat i min vill-scrappa-hög ganska länge, och nu blev det äntligen gjort.

Det var en bra skiss, och väldigt lätt att inspireras av. Det blev mysiga, glada men ändå lugna färger och det bryter snyggt av mot den svarta cardstocken i bakgrunden. En riktigt glad känsla över hela layouten och den härliga banderollen (låter lite konstigt, men... eng. banner) förstärker detta.






















Jag såg ett inlägg i Cocoa Daisys blogg om att göra egna "ribbon banners" (svenska: banderoll). Jag blev väldigt inspirerad av detta, och det var roligt att göra en egen banner och inte så svårt, men lite pilligt på vissa. Jag använde bitar av olika band, några blommor och lite broderitråd, lite bling och några spillbitar av papper. Sen är det bara att leka loss. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar