fredag 1 juni 2012

Bara 3 veckor

I maj sponsrades Swescrap av Creativica, och jag fick äran att skapa efter ett kit från dem.


Några av sakerna i kitet gav mig en känsla av vintage. Det var ett papper med klockor på i svart/vitt, ett kraft cardstock och washi tapen i brunt och med noter på.

Så det fick bli en layout om mig själv, med ett foto på mig då jag bara är 3 veckor gammal. Min morbror har tagit fotot. Visst är jag söt med så mkt mörkt hår? :) Jag tycker att det är kul att dessa foton finns kvar, och det är kul att scrappa dem så att de får berätta sin historia.

Så här såg mitt kit ut:


Det var papper från Landstoken med mkt mönster, blommor, berlocker och washi tape m.m.

Det är perfekt att ha vita blommor i sitt scrapförråd, för de går att mista i precis den färg man vill ha på sitt alster. 


Washi tapen fick ta ganska mkt plats på denna layout. Det jag tycker om med den är att man lätt kan skapa inramning, och att den är matt i färgen och har klistrig baksida (jämfört med ett mönstrat papper, så smidigt).


Foambokstäverna färgade jag in med Faber-Castells Big Brush Pen. De är cremevita i grunden, men jag tyckte att de var lite för bleka och försvann så jag målade lite på dem.


Jag skapade "splachar" med vit distress stains. Ett försök att beskriva hur jag gör... jag vänder flaskan upp och ner och håller den över stället där jag vill att splachen ska vara, sen trycker jag ut ganska mkt färg så att det blir en liten pöl. Därefter trycker jag till med flaskdutten i pölen, så att det skvätter ut. Gick det att förstår? :) Här har jag även förstärk splachen med en skvätt-stämpel från Tim Holtz. 

Som en slut-touch la jag till några vita halvpärlor, tycker att de passar bra ihop med de vita splacharna. (...många svengelska ord blev det...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar