torsdag 14 juni 2012

Min första LO

Idag i Swebloggen är det en teknikutmaning som jag har velat göra länge. Du ska inspireras av din första layout - ever! :)

So here you go, ladies and gentlemen! My first scrapbook layout!


Jag tycker fortfarande om denna layout, trots att det är lite plottrigt med så många foton på den... Gillar färgerna och de rivna kanterna!

Den är scrappad på en nybörjarkurs som Meri höll i Täby i februari 2008. Då var jag helt ny i denna underbara scrapbookvärld, men Meri visade mig åt rätt håll (trots att jag hade väldigt svårt att få plats med alla foton jag ville ha med...). Tack! :) Sedan denna kurs har jag och Meri varit på många träffar ihop, främst hos Stella, och jag kan berätta att hon nu är en kär scrapvän till mig (så även Stella - Kram på er, tjejer!). Jag är så glad att jag gick på denna kurs, även om det kändes lite skrämmande att ge sig ut på djupt vatten.


Här en större version av den första sidan (så att ni ser bättre).

Vi jobbade med rivna kanter, fotomattor och att ha ett foto som huvudfoto. Ser ni vilken mitt huvudfoto är?


Och här är den andra sidan i lite större format.

Titta in till veckan så visar jag hur jag inspirerats av denna layout.

1 kommentar:

  1. Tycker också att den var fin i färgerna och med det rivna, men ändå, vilken utveckling! Ha det bra!

    SvaraRadera