tisdag 12 juni 2012

Goa busungar

Varannan lördag scrappar vi efter ett färgtema i Swebloggen, och för några veckor sedan var det mina favoritfärger som gällde – Blå, Gul och Rosa.


Gillar verkligen denna färgkombination just nu! :)


Jag täckte ett cardstock med gamla bokpapper och limmade dit dem med decoupagelack. Jag limmade bara på baksidan av papprena för att misten som jag tänkte använda sen skulle torka in snyggt. Har man decoupage-lack på båda sidorna av pappret, som jag brukar ha, så flyter misten ut lite mer tycker jag. Sen sprayade jag över en härlig mask med blå/turkos färg, och när det torkat la jag ett tunt lager gesso över alltihopa för att matta ner lite.


Jag la även ett tjockt lager gesso där jag tänkte ha fotot, för att skapa en fotomatta. Innan gesson hade torkat tryckte jag i den med en plastbit med mönster i (som egentligen är till för att skapa mönster i lera), för att skapa lite struktur.


Jag skapade små vita splattar med distress stains. Och de små prickarna i rosa och gul gjorde jag genom en mask med distress ink pads i Worn Lipstick och Mustard Seed.

I min spillbitslåda hittade jag några härliga pappersbitar som jag använde under fotot. Gillar verkligen dessa färger! (måste säga det igen...) :) Jag sprayade en bit oste klut (tunt vitt tyg) med turkos mist och knölade det under spillbitarna, så att det blev lite mjukt under dessa.

Fotot är ett julkort på två av mina busiga goa kusinbarn. Känns lite kul att använda sig av ett julkort så här, istället för att lägga det på hög i en låda.


De små plastbubblorna är en dekoration från Epiphany Craft. Det finns olika former på plastbubblor att köpa, och ett verktyg till varje form. Men jag har bara köpt plastbubblorna… det är klister under dem, så det är bara att sätta de på det papper man vill ha och sen klippa runt bubblan. Med hjälp av verktyget så stansar den ut formen och trycker fast bubblan samtidigt, men med en så här enkel form så går det bra att klippa runt för hand. Så ibland kanske man inte behöver köpa dyra verktyg för att använda en speciell dekoration. Ett litet tips från mig. :)

Ha en trevlig dag! :)

1 kommentar:

  1. Oj så fint!!! Vad duktig du är Sara. Härliga färger. Kraam

    SvaraRadera