tisdag 19 juni 2012

Ett mästerverk

I maj månad sponsrades Swe-bloggen av Creativica, och jag fick ett av sponsorkiten. :) Det var särskilt ett papper från Landstoken som jag gillade, och kom direkt på vilket foto jag ville scrappa med detta papper.


Det var ett papper med tallrikskuvert på och fyra olika färger, med hjärtan där maten vanligtvis är. Jag tänkte på bröllop när jag såg detta papper…


 Så det fick bli en layout om mitt största virkprojekt – en 30 cm hög bröllopstårta. Ett litet mästerverk i mina ögon. :) Det tog några timmar att virka denna, men längst tid tog blomstergirlangen.

Här finns mitt inlägg om bröllopstårtan, där det finns några närbilder om ni vill se mer av den. Kan tex tillägga att brudparet endast är 10 cm höga.


Jag hade velat sy runt fotot och papper med en symaskin, men eftersom min symaskin inte finns på samma ställe som jag just nu så löste jag det på ett annat sätt – genom att brodera mina stygn för hand istället. Ni vet när symaskinen kan strula lite och det blir att man syr fram-och-tillbaka lite trassligt? Jag ville ha med den effekten också… så jag stack hål med en syl lite sporadiskt och sydde lite trassligt där själv. Jag lät dessa trassliga stygn bilda en triangel för att lägga fokus på fotot.


I kitet var det med fina berlocker med rosor på, och många vita blommor. Jag tycker att det är bra att ha många vita blommor i sitt scrapförråd, för dessa kan man mista och färga till en färg man vill ha. Dock har jag hållit mina vita på den här layouten.


Titeln plockade jag ihop från två olika ark thickers. Det skapar lite liv att blanda två olika färger, men här blev det att jag höll mig till samma stil på thickerserna. Det går självklart att blanda olika stilar också. Det är ju så skönt att kunna använda upp sina thickers-ark, även om ”de vanliga” bokstäverna är slut.

Jag avslutade det hela med att ta upp en trend som jag sätt på några ställen nu – att använda sin kantstans på bara en liten bit av cardstocken. Jag satte dit en röd spets, som var med i kitet, bakom där jag stansat. Gillar denna trend, tycker att det bryter av och skapar lite imperfektion (finns det ordet? :) i den vita bakgrunden.

1 kommentar:

  1. Wow Sara. Nu blev jag helt tyst,...och det händer inte så ofta...LOL! Villket mästerverk, ja, så kan du gott säga. Bara helt fantastisk. Så duktig du är!

    SvaraRadera