onsdag 27 juni 2012

Let's Spread the Love

Jag har gjort en till Art Journal med "Bandana Technique". Kommer ni ihåg min Art Journal "Imagine"? Där har jag använt mig av denna teknik. I det inlägget finns det även en film om denna teknik.


Det blev en sida om kärlek. Låt oss sprida kärlek bland våra nära och kära. Tänk på det nu i sommar. Var närvarande när ni umgås med någon, tänk inte på andra saker utan fokusera på vad du håller på med just för tillfället. Sen kan jag tänka mig lite mer kärlek i mitt liv....


Tricket med denna teknik är att använda starka färger och mkt vitt. När man fyller i alla detaljer med en vit penna så "poppar" verkligen hela sidan.

Det tar lite tid att fylla i allt detta vita, men jag tycker att det är lite meditativt och resultatet gör det värt det. :)


En Magnolia-stämpel fick spela huvudpersonen på min sida denna gång. Jag har köpt några sådana stämplar för att jag tycker att de är så söta. Men det här är första gången som jag använder denna. Visst är hon söt?

Hon är färglagd med promarkers, sen la jag på lite 3D-lack och glitterlim på några ställen för att skapa mer känsla.  


Visar en till närbild på de härliga färgerna - Turkos, Rosa och Orange. Gillar denna färgkombination väldigt mkt! Förutom att jag 3D-lackade lite på tjejen så har jag även 3D-lackat på alla hjärtan och på texten.

1 kommentar: