tisdag 21 augusti 2012

80år

Då min pappa fyllde jämt i maj, så ville vi ge honom en bra present. Självklart ville vi att ett kort skulle följa med presenten. Och det föll på min lott, förvånande nog, att göra kortet. ;)

Bild lånad av Swescrap.

Så här såg kortskissen på Swe-bloggen ut v.22, ritad av LillBlomman. Den tilltalade mig, så det fick bli min inspiration.


Jag gjorde, för ett tag sedan, ett antal bakgrunder till layouter. Det var så roligt att kladda att det blev några stycken för mkt (kanske). :) Och vissa av dem har jag inte hunnit använda än.


Till detta kort använde jag en sådan bakgrund, som jag inte var helt nöjd med. Men genom att beskära den så passade den perfekt till detta kort. Ett glatt kort till en pigg och glad 80åring. :)


Bakgrunden har jag byggt upp så här:
Först ett lager tjock rosa akrylfärg i en hemmagjord cirkelmask. Sen sprayade jag med en orange mist genom masken "Circle Grid" från The Crafters Workshop. Vid det här laget tyckte jag att det började bli lite för starka färger, så jag la ett lager gesso över alltihopa. Sen avslutade jag det hela med att göra några små cirklar i rad med Distress Ink Pad i färgen "Broken China" och en annan mask.

Lite doodleing blev det också innan jag var färdig med kortet. :)


LillBlommans skiss bjöd in till ett romantiskt kort med mkt blommor på. I mitt fall fick blommorna bli vita cirklar. Jag tyckte att det var bra att hålla dem helt vita, då bakgrunden var ganska "busy" redan.

Innan jag klistrade fast de två bitarna cardstock på kortet, så sydde jag dit några korstygn på dessa papper. Detta gjorde jag för att stygnen inte skulle synas igenom till insidan.


Insidan var redan lite kladdig från då jag kladdade på detta papper första gången. :) Men det lät jag vara och jag kladdade även dit lite mer färg, med hjälp av, fingrarna. Och sen använde jag några bokstavsstämplar från Panduro och skrev "Grattis".

2 kommentarer:

  1. Ett jättefint kort!
    Vad roligt att kunna göra sina egna personliga kort, säkert mycket uppskattade hos dem som får de fina korten.

    SvaraRadera
  2. Åh vad läckert det blev! Som en art journalsida, fast ett kort liksom!! Du får göra en sida inspirerad av ditt foto, tycker jag1

    SvaraRadera