onsdag 15 augusti 2012

Ett IshockeyGrattis!

Dagens kortutmaning på Swescrap går ut på att lifta Åsa/Asalis fina kort.

Bild lånad av Swescrap.

Det jag främst gick igång på med detta kort var papprena. Gillar kombinationen mellan stjärnor och prickar. :)


Jag ville göra ett foto med hockeytema då födelsedagsbarnet älskar hockey. Han har, till och med, varit på hockeyläger mitt i sommaren, och de hade 2 is-pass och 1 fys-pass per dag (om det inte var fler...) och han fyllde 11år nyss. Bra jobbat, säger jag.

På Google finns det mkt, tänkte jag och begav mig ut på nätet för att leta reda på ett bra motiv. Favoritlaget (födelsedagsbarnets och mitt - även om det är olika lag...) har röda tröjor, så när jag hittade denna bild blev jag glad.


Då jag är inne i en väldigt kladdig period (som jag hoppas håller i sig, för det är så roligt :) kunde jag inte låta bli att kladda dit lite färg. Jag tycker om effekten som det ger, och sen att det är så enkelt. Skruva av korken på färgflaskan, ta fram de bästa verktygen du har - dina fingrar. :) och sen är det bara att dra färgkladdet lite slarvigt längs med kanten på kortet. Den vita färgen ville jag bara "skita ner" pappret lite med.


På insidan skruvade jag av spraymunstycket på min blå dylusions mist och skvätte lite.

Tänk på att skydda det du har runtomkring kortet när du skvätter... annars har du blåa fläckar på några andra saker också. Oftast stänker jag i min mist-låda (pappkartongen som min dataskärm kom i) eller så täcker jag med en tidning.


Jag 3D-lackade orden "Grattis" och "11år", så att de skulle synas lite mer. Hockeyspelaren satte jag fast med 3D-kuddar och under den petade jag in lite ljusblått organzaband.

När jag skulle torka färgen på mitt kort, så använde jag mig av min varmluftspistol... Inte visst jag att organzaband är så känsligt för värme, men men... jag gillade utseendet på det smälta bandet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar