söndag 9 september 2012

Eurovision: Ukraina vs Ryssland

Jag är lite av en schlagerfantast, måste jag erkänna. :)

Idag tänkte jag bjuda på två låtar från Eurovison. Dessa är så dåliga att de blir bra. Om ni förstår vad jag menar. :)


Först ut är Ukrainas bidrag från 2007 - Dancing Lasha Tumbai!

Gillar de konstiga silvriga kläderna (Vad tänkte de där?), mössan med stjärnan på, fotbollsnumret på ryggen och dansen sen. Älskar slutposen!. Tihi! Jag dööör... :) Varför de räknar på tyska är en helt annan fråga? Schlager när det är som bäst. :)

Sen är introt lite sött - då tomten och mumintrollet spelar shack - undrar vem som vinner...?


Och sen kontrasten till detta. Något helt annat:  Rysslands bidrag 2012 - Party for Everybody.

Dessa små gummor är så söta! Älskar när de kommer igång och dansar i sina söta folkdräkter. :)

Två helt olika framträdanden - men båda är schlager!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar