tisdag 20 november 2012

Bakgrund till The Hug

För några veckor sedan scrappade jag denna layout till en scraplift av Lene Björnerud aka Nabon.


Jag blev jätteinspirerad av hennes bakgrund, och nu tänkte jag visa er hur jag gjorde min version av den.


Först täckte jag en Kraft cardstock nästan helt med hockey tejp. Det är en klistrig bomullstejp, och den är mycket billigare än speciell scrapbook-bomullstejp. Ett litet spartips, bara... :)

Det är meningen att tejpen inte ska sitta helt rakt på, jag gillar de små vecken - det ger liv och struktur åt bakgrunden.


Sen klistrade jag dit några bitar spackeltejp. Ni vet den där tejpen som man använder i hörnen när man spacklar en vägg... Här kom det visst ett spartips till - det finns mkt man kan använda på sina layouter som inte är scrapbookmaterial. Och då oftast billigare... :)


Ser ni vilken härlig struktur det blir på bakgrunden. Det verkligen kliar i fingrarna för att sträcka fram handen och känna efter.


Jag avslutade det hela med att lägga på gesso lite slarvigt på några ställen över tejpen.

Åh, vad jag gillar den här bakgrunden! :) Jag gillade den så mkt, så att jag gjorde en liknande bakgrund till en Art Journal sida också. Resultatet av den får ni se på torsdag.

Yummy! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar