fredag 23 november 2012

Navigation

För några veckor sedan liftade vi duktiga Sasha Farina i Swebloggen

Lånad från Swescrap.

Jag tycker jättemycket om den här layouten. Gillar att och hur hon broderat och sättet hon har placerat sina dekorationer.


Förr brukade jag ofta brodera på mina layouter, ibland några korsstygn och ibland mer. När jag såg denna layout blev jag riktigt sugen på att brodera. Så det blev nästan en CASE (Copy and Steal Everything) av hennes layout, men jag tyckte så mkt om den att det fick bli så... :)

Jag ritade ut linjerna där jag vill brodera och stack hål i pappret med en syl, med ett sådant där korkunderlägg, som man har till varma kastruller, under. Sen var det bara att trä tråd på nålen och brodera. Jag tittade på tv under tiden. Det gör inte mig så mkt att det tar tid... det är meditativt.

Den lilla vita fyrstjärnan, uppe till vänster på layouten, satt jag fast allra sist efter att ha sutit och tittat på layouten ett tag.... Visst lyfter den upp blicken över layouten och skapar balans?


Fotot är från en segling med några av mina vänner i augusti 2009. Vi seglade Kalmar - Stockholm. När vädret tillät så lärde jag ut lite navigation till några av dem. Det här fotot ger mig så mkt minnen - det var en härlig segling, med nära vänner, som avslutades med att vi spontant ramlade in på ett disco på Utö sista kvällen. En perfekt avslutning på en perfekt segling. Kram på er! :)

Och vad passar då inte bättre att använda som papper, om inte ett gammalt sjökort. :) Jag klippte ut några fyrkantiga bitar och satte dit dem, inspirerad av Sashas placering.


Bokstäverna (thickers) till titeln satte jag först fast på ett gult cardstock, sen klippte jag ut ordet med lite distans till bokstäverna för att skapa en slags "skugga".

Jag klippte ut ett sjömärke som dekoration. Vet ni vad detta sjömärket heter? ...... Det är ett ostmärke, och det står öster om grundet. De små röda dekorationerna ska föreställa ljuskägglan från fyrar, som de visas i sjökortet. Fiffigt, va? :)

Förutom sjökorten så har jag inte använt mig av några mönstrade papper på denna layout. Ibland blir det bara så... 


Jag brukar vilja rama in mina layouter. Ofta blir det ett rakt streck längs kanterna, men denna gång ritade jag små knopar istället. Ser ni vilken knop det är, även om den inte är särskilt åtdragen? :)

1 kommentar:

  1. this is amazing! i love the knot you drew! thank you for sharing this with me, Sara!!

    xoxo

    SvaraRadera