lördag 9 februari 2013

Bursting with Love

Nästa torsdag är det ju Alla-Hjärtans-Dag. Så denna veckan har det varit tema kärlek i Scrap-Perras blogg. Jag funderade länge på vad jag skulle hitta på då jag tyvärr fortfarande är singel.... men det fick bli en tjej med ett väldigt stort hjärta överfyllt med kärlek. Kanske kan ni förstå varför....


Nu har ju de nya maskerna från The Crafters Workshop kommit till Sverige. Och de är alldeles underbara. :) Jag har länge inspirerats av Dina Wakley och hennes sätt att jobba med siluetter, och nu när hon gjort några sådana masker för TCW var jag bara tvungen att prova. :)

De mistandet som är till höger på sidan är sånt som var på sidan innan jag började jobba med den. Jag "stämplar" ofta av färgen från maskerna efter att jag använt dem på en annan sida... lite som en "mop up page"  för att citera Dyan Reavelry. 


Och visst blev det läckert med alla lager? :) Jag börjar med att spraya lite sporadiskt genom några masker med olika färger, sen lägger jag på siluettmasken och målar med svart akrylfärg över den. Jag ser till att jag "fäster" flickan i några kanter på sidan genom att dra ut den svarta färgen hela vägen till kanten, så att hon inte svävar i luften.


Hjärtat är gjort med hjälp av en gammal mask från Heidi Swapp, där jag först mistade över det och sen målade med röd akrylfärg runt kanterna.

Som en avslutning på hela sidan doodlade jag lite slarvigt, med vit och svart penna, runt alla konturer.


Jag tog även lite gul akrylfärg på fingret och duttade genom en mask för att få de små gula  prickarna. Dock blev de gula prickarna lite grönaktiga på några ställen där de blandade sig med den blå dylusionsmisten under det svarta. Dylusions misterna är lite konstiga.... men jag gillar det. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar