lördag 16 februari 2013

Come fly with me

Kommer ni ihåg att jag lekte med Gelatos för några veckor sedan? Då började jag på en sida, men sen blev det fel, och jag började på en till sida.... så den första sidan blev över... Man får göra så. :)


Jag började med att måla på gelatos, i några olika färger, lite slarvigt över sidan.


Sen sprayade jag vatten över sidan, och smetade ut färgen med mina fingrar.

Ser ni det vita till vänster på sidan? Det var då jag kom på att jag glömt nått... att grunda sidan med gesso, för det gick inte att gnugga bort färg med vatten som jag hade tänkt mig. Jag råkade gnugga bort lite av pappret istället. Oops! :)

Men jag gillade verkligen färgerna på den förstörda sidan, så jag ville göra något av den...

Skapad för Scrap-Perra

Tim Holtz har kommit ut med ett "Tissue wrap" - ungefär som silkespapper, fast lite stabilare. Och jag gillar verkligen trycket på dessa silkespapper. Denna heter "Melange" och har lite blandade tryck på sig - Fint! :)

Så jag ville verkligen visa upp det, så jag rev av en bit och klistrade fast över hela sidan. Det här är lite baklänges mot för hur jag brukar göra i vanliga fall. Oftast brukar jag lägga färg över silkespappret, men det här funkar också. :)


Sen stämplade jag med en dollie-stamp med distress stains i vitt, men det blev lite för svagt så jag fyllde i med vit penna (både BigBrush o Signo). I väntan på den vita Distress Paint så ville jag testa att stämpla med Distress Stains.... nästa vecka kan jag jämföra... :) Jag stämplade även små fjärilar (från Gummiapan) med en turkos StazOn-dyna. Som jag sedan kladdade lite glitterlim över.

Jag börjar gilla att skriva för hand. :) Som en slutfinish, på sidan, tog jag lite guldig akrylfärg (Lumiere) på fingret och målade lite på kanterna.


Visst är fjärilen underbar? :) Jag förstärkte den lite med en vit penna och lite glitterlim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar