söndag 22 maj 2011

Den stora röda båten

Jag är underskeppare på Svenska Scoutförbundets skolfartyg Biscaya. Varje sommar seglar hon runt i Östersjön, och i fjol var hon ända till Skottland. För två somrar sedan seglade jag med henne norrut, till mina hemtrakter. Det var en härlig skutsegling, och vi hade jättefint väder hela vägen. Höga Kusten visade upp sig från sin bästa sida. :)

Jag har scrappat en sida om den härliga gemenskapen vi hade ombord. Här sitter vi och sjunger på mitt pass. A ram sam sam, a ram sam sam.... Havet ligger nästan öde och vi guppar fram i sakta mak. På långt håll ser vi en stor båt - vi sjunger vidare med rörelser. :) Plötsligt ligger den stora röda båten rätt så (ganska) nära oss. Oops...

Det runda pappret tror jag är från My Little Yellow Bicycle. Jag har broderat runt den vågiga kanten, och lagt en droppe glitterlim i varje båge - det tar sin tid, men det är det värt. Brodering är mitt eget lilla trademark. Notera att det är två foton på layouten - de passade ju så bra ihop. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar