tisdag 31 maj 2011

Free as a bird

Jag har scrappat ett bidrag till en tävling hos Swescrap. Tävlingen gick ut på att man skulle skapa en layout med tema FÅGLAR. Tolkningen var fri, men layouten skulle på något sätt innehålla fåglar (i titel, foto eller liknande).

Jag har valt att scrappa om då vi vandrade upp på Svergies högsta ö, Mjältön, under en Biscayasegling 2009. Fotot är på Gustav, som har klättrat upp i en tall och leker örn (tror jag :). Sen har jag öst på med fåglar som dekorationer och syftat på fågel i titeln.

Jag har kladdat och skvätt en del med akrylfärg, och har även stämplat med akrylfärg med några SassaFras-stämplar. Notera att jag inte har använt några blingstenar/halvpärlor - väldigt ovanligt för min del. Men jag har 3d-lackat lite och det blev lite glitterlim... Även på denna LO har jag använt mig av enbart spillbitar, förutom bakgrunden. Jag fick dit 10 olika mönstrade papper. Känns som att jag har fastnat lite för detta med spillbitar nu, men det är ju bara bra.
















Många fåglar blev det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar