onsdag 25 maj 2011

En härlig tjej

Jag var på scrapträff hos Stella igår. Det är alltid lika roligt att åka dit och träffa Stella och alla andra goa människor. Det blir mkt snack, inspiration och kreativitet....och lite scrapp. Igår kom dock Stella med en tråkig nyhet, men jag förstår totalt och hoppas det blir bra för henne nu när hon tagit detta beslut. (Kram på dig, tjejen!) Jag är jätteglad att träffarna kommer fortsätta!

Oftast brukar jag hinna med 1/2 LO, men igår blev jag helt färdig med en hel LO!

En layout med en foto på mig själv, för en gångs skull. De få gånger jag är nöjd med ett foto på mig själv, så är det värt att scrappas. :) Jag känner att jag måste peppa upp mig själv lite nu, så därför blev det en ego layout - med en ego titel. Det är inte ofta jag står för att jag är en härlig tjej...

Jag har inspirerats av Skiss v14 från Swescrap när jag gjorde denna. Ibland när jag kör fast, så kan det vara lättare att komma igång om jag utgår från en skiss. Jag har använt mig av en massa spillbitar - från hela 11 stycken olika papper (om man räknar prima-förpackningarna). Det är nog första gången jag har så många papper på en LO. Sen har jag hållit den ganska ren från dekorationer, då papperna i sig får spela den rollen. Det blev svarta thickers, några strategiskt placerade korsstygn och lite bling.

Bild lånad från Swescrap.

Jag har försökt styra upp min spillpappershög idag, inspirerad av denna layout. Så nu är tanken att jag ska kunna använda dessa lättare och oftare - får se hur det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar