måndag 23 maj 2011

Svamp med mening

När min systerson fyllde år så fick han två svampar från Super Mario Bros. Tyckte att jag var lite fyndig... en svamp för mer liv (den gröna 1-up) och en för att växa och bli stor (den röda). :) Han kommer växa upp och bli en riktigt härlig kille, tror jag.

Jag har delvis använt mig av ett gratis mönster från WolfDreamer, men jag har gjort en del ändringar. Den största förändringen som jag gjorde, var att jag började med 6 maskor i en magisk ring istället för med 8st. Detta gjorde att ökningen som kommer i de följande varven blir med 6 maskor istället för 8. . . tyckte att den fick bättre form då.

Den röda svampen har jag virkat en lång svans på - och den används som bokmärke. Och den gröna har jag fäst en lite karbinhake på så att den funkar som nyckelring. En mkt uppskattad present. Vad gör man inte som moster. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar