måndag 24 oktober 2011

Min tå

Nu är det måndag igen och dags för en ny skiss inne på Swescrap. Så här ser veckans skiss ut:

Bild lånad från Swescrap.

Det är Webmoster som har ritat skissen. En ganska enkel skiss. Jag var sugen på att göra en layout i stil med min LO "Hollywoodstjärna".

Det blev inte riktigt samma stil... Jag följde skissen rakt av, men genom att jag använde mig av ett mönstrat papper som bakgrund så fick layouten en liten "twist".

Jag kladdade dit lite gesso, med hjälp av en svamp, på kanterna av pappret för att tona ner mönstret lite. Så att det inte skulle ta över fotot. Sen har jag lagt till 3D-lack på några nyckelpigor, och lite bling och pearlmaker i några prickar.

Trots att jag tonade ner mönstret så tycker jag jättemycket om pappret. (Pappret är från Echo Park, tror jag...) Så vad gör man då, då jag använt hela pappret som bakgrund?

Jo, man klipper bort den bit av pappret som täcks av fotot. Och då kan det se ut så här på baksidan av layouten. Här syns även att jag skarvat ihop fotomattan - hade ingen hel bit vit cardstock hemma för tillfället då jag gjorde LO:n. :/ Du kan även se hur jag fäst mina broderitrådar - med tejp. :)

Fotot är taget för några år sedan på min systerdotter. Det är en så skönt känsla över fotot. Hon ligger och leker på gräsmattan, viftar lite med benen, och får syn på nått - men vänta nu, det är hål i min sko, jag kan se min tå, måste peta lite... Undrar vad hon tänkte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar