söndag 23 oktober 2011

Someone

Hos MyScrapbookNook finns en smaskig October Hot Hunk Challenge.

Man ska följa dessa maskulina färger och göra en layout med dem. Yummy! :)

Jag scrappade ett lugnt och stillsamt foto från universitetet i Raleigh, North Carolina. Citatet stämmer verkligen in på bilden - Tålamod är en dygd. Jag har haft en tanke med detta citat ganska länge, att skapa en slags ordkonst på layouten. Tycker att jag lyckades ganska bra, kanske lite rörigt, men det var roligt (och lite svårt).

Jag tycker att det kan vara svårt att följa ett färgtema, då man blir låst på nått sätt. Men denna gång hittade jag papper som passade fotot och stämde med färgtemat. Bakrundspappret från October Afternoon - väggen av bräder - är underbart. Såå fint.

"Someone is sitting in the shade today because someone planted a tree a long time ago." - Warren Buffet

Patience in a nut shell!

2 kommentarer: