lördag 22 oktober 2011

Snyggt foto...

Nu har jag scrappat en layout av bakgrunden från igår. Visst har ni läst min artikel? Om inte, scrollar ner och läsa gårdagens blogginlägg.

Fotot är underbart! Mamma sitter och matar mig vid matbordet, med en härlig orange medaljongtapet bakom. Jag verkar inte riktigt tycka om den mat jag får. Året är 1979. Jag har en knallorange haklapp på. Mamma har en rosa blommig schalett och en brun/orange kjol. Och som "russinen i kakan" dummar sig min bror i bakgrunden. :) Visst är det härligt att även dessa foton sparades?

Jag tycker verkligen om hur bakgrunden blev. Färgerna passar verkligen ihop med fotot och tillsammans med några papper från min vinst från Designat så blev det en härlig 70-tals känsla.

För några helger sedan var jag barnvakt åt mina syskonbarn, och då satt jag och min systerdotter och pärlade. Hon gjorde armband och jag gjorde blommor och snöflingor till scrapbooking. :) Ni ser dem på layouten... i en (tydlig) triangel. Med på layouten finns också en tag från Indiska, en mini-klädnypa och twine (det blå/vita snöret - som jag snöat in på nu...).

Jag la till lite på bakgrunden - lite mer bubbelplast och gesso i det högra hörnet. Detta för att skapa balans i layouten, och tillsammans med lite pearlmaker och bling så funkade det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar