söndag 5 juni 2011

En stund att koppla av

Jag har altrat en till sak. Min syster fyllde år i går och hon fick en present att ge vidare. (Självklart får hon äta upp innehållet! :)

En chokladkaka inslagen vackert. En perfekt gå-bort-present. Ibland hinner man inte med att fixa nått speciellt när man ska bort på tex middag. Då är det perfekt att ha dessa liggande, köpa en chokladkaka och så är det klart!

Jag har använt chokladkakan som mall och dragit med ett falsben längs kanterna för att markera dem, och göra det lättare att vika. Sen klistrade jag på bokstäver, kladdade lite glitterlim och knöt ett snyggt band runt. Färdig! Tänkte lägga ner lite mer tid på resten av "förpackningarna". (Som syrran också ska få.)

Ett problem som jag stötte på, och kan tipsa om är att de vanligaste chokladmärkena ute i handeln inte har samma storlek på sina chokladkakor - så tänk på att chokladkakan ska passa om du förbereder många sådana "förpackningar".

1 kommentar: