onsdag 14 september 2011

Bakgrund med gesso

Jag har kladdat ihop en bakgrund med hjälp av tips från Katarina. Det var jättekul! :)

Först blandade jag akrylfärg med vatten som jag droppade över min vita cardstock. Jag lät den rinna runt och jag blåste även på den. Det blev tre färger - röd, turkos och blå. Sen kladdade jag gesso över hela cardstocken. Här brukar Katarina använda sin brayer (en slags hård rulle med handtag), så att gesson kommer in i papprets fibrer - jag använde en bägare som följde med min mixerstav. Det funkade helt ok, förutom med kanten på bägaren som lämnade märken. Därefter använde jag min hemmagjorda stencil och sprayade med blå akrylfärg som jag blandat med lite vatten i en minimister. Sen kladdade jag ut lite gesso med en kartongbit för att skapa lite 3D-känsla.

Titta gärna in i helgen då jag visar den LO jag gjort med denna bakgrund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar