måndag 19 september 2011

Te

September månadsutmaning hos Scrapgalen går ut på att inspireras av ett fotografi. Nämligen detta:

Jag blev genast inspirerad att skapa något rutigt i grått. Och det var vad jag gjorde. :) Jag letade reda på ett grått, lite flammigt, Basic Grey-papper; mistade gråa rutor, samt stansade ut gråa (en annan grå nyans) rutor i cardstock. Sen var jag bara tvungen att spinna vidare på den lilla randiga rutan i deras logga.... så jag fixade också en randig ruta. :)

Jag dekorerade med utklippta tekoppar ur ett Alice-i-underlandet-papper från Reminisce, lite bling och stygn, samt med en rub on från Basic Grey med tillhörande bling. Jag lindade även lite twine runt fotot och avslutade med ett foamhjärta och (självklart) thickers.

Fotot är taget på samma ställe som fotot på LO:n: Jag heter... i Amsterdam. Klart man måste passa på när det finns så stora bokstäver att fotas med, hade de gått att flytta runt så hade jag tvingat mina kompisar att leka ännu mer. :)

Vi är stora te-drickare i min lilla kompis-familj. Te är gott och mysigt!

1 kommentar:

  1. Härlig layout! Gillar hur rutorna återkommer i olika "skepnader" och de små detaljerna.

    SvaraRadera