tisdag 20 september 2011

Liten

Scrap-Perra har också en utmaning denna månad. Den lyder så här:

Denna månad vill jag att ni ska skapa ett valfritt alster med canvas...och då tänker jag på tygprodukten canvas och inte pappersprodukten från märket canvas.

Inte nog med att ni ska leka med canvas...jag vill att ni använder färg av något slag på era alster.

Jag har använt mig av sticky back canvas - som jag har färgat in med några masker från Heidi Swapp och Distress Vintage Photo, sen la jag även till ett printed canvas från Prima.

Detta är ett foto på min mamma då hon var liten, kanske år 1942/43. Jag tycker att det är viktigt att bevara dessa foton, så detta har jag scannat in och nu scrappat.

För att förstärka den gamla känslan (vintage) scappade jag bara i bruna nyanser, med en bit tyg (måttbandet), virkade blommor, en utriven boksida, en ransoneringskupong, några biljetter och en omålad chipboardfjäril, samt några väl placerade korsstygn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar