torsdag 22 september 2011

Mosters skitungar

Min första layout till Swescrap. Den är gjord till Teknikutmaningen- v.38 där vi skulle använda oss av sytråd på våra laster.

Jag började med att trä pärlor på en lång bit sytråd, som jag sen virade runt pappret. Sen färgade jag in en bit sytråd i gul akrylfärg och knölade ihop den och "stämplade" med den runt kanten på layouten. Sen duttade jag på ett lager gesso och lät det torka. Därefter kladdade jag dit lite gesso och gul akrylfärg med en kartongbit som "pensel". Sen la jag den kladdiga gula sytråden (som jag använde som "stämpel") som en liten ram runt layouten innan gesson/akrylfärgen hade torkat.

Det blev några utsansade cirklar och sytrådstrassel som dekoration.

Foto är taget sommaren 2005, tror jag, på mina älskade syskonbarn i kvällssol (at the famous golden hour).















Vill du se hur några andra av inspiratöserna har tolkat utmaningen, kika in här.

Blir du också inspirerad, skicka gärna in din tolkning av utmaningen till swescrap. På hemsidan står det hur.

3 kommentarer:

  1. What a fun technique ! I love these beads, it's cute !

    SvaraRadera
  2. love that feathered paint effect on the edges of your LO!

    SvaraRadera
  3. Men guu va snyggt att trä på pärlor på tråden!!!

    SvaraRadera