söndag 4 september 2011

Manchester

En layout om min kärlek till manchester. Ni vet, när det är nypistat i slalombacken precis när liftarna öppnat. De är de bästa åken på dagen! Mmmmm, så härligt! :)

Ett papper från Maja Design, perfekt för temat. Sen har jag klipp ut en snöflingeform (med ett annat papper som mall) i ett vellumpapper. Ett chipboardhjärta har jag klätt in i rosa tyll. Jag har målat kanterna på fotona med vit akrylfärg för en frostig känsla. Detta har jag förstärkt med en frostig blingswirl, och en bollfrans som snöbollar på rad.

Här har jag även använt mig av min favoritdekoration - akrylsnöflingor från Heidi Swapp. Om det är någon som har dessa liggande i någon låda, så kan jag gärna köpa dem. :) Jag har lagt ett lager glitterlim på snöflingorna också - det blir så fina då!















Visst känner ni den kalla snöiga känslan?

1 kommentar:

  1. Lämnar en kommentar här, trots att det egentligen inte har något med detta inlägg att göra men jag vill svara på din kommentar ang. "får" garnet.
    Låter som en riktigt bra ide att virka ett litet får med detta garn. Jag fick garnet av min mamma, men jag hittade det på hemtex sin hemsida:
    http://www.hemtex.com/sv/se/produkter/garn-krulle-50-g#
    Ha en fin eftermiddag.
    //jonna d

    SvaraRadera