lördag 6 oktober 2012

Not lonely when I'm alone

Här är mitt alster till Swescraps andra AJ-utmaning - Doodla massor på ditt alster.

Det är så roligt att vi på SWEscrap har börjat med Art Journal/Mixed Media-utmaningar. :) Titta gärna in på SWE för att se hur de andra inspiratöserna tolkat utmaingen. Jag älskar att se hur olika det kan bli. Detta gillar jag även med alla våra andra utmaningar - men det känns som att det blir ännu större variation melllan olika Art Journal sidor. 


Att doodla är något jag har gjort jämt. Det är meditativt att sitta och bara låta pennan gå. Att det inte behöver bli något vettigt.

Genom att rita, doodla och skriva med min egen handstil sätter jag min personliga prägel på min Art Journal. och det är något som är viktigt.  


Detta är också en sådandär sida som jag grundat med gesso för att kunna använda överbliven färg på då jag skapar på andra alster.

Så i botten är det en mask som jag "stämplat" med. Sen har jag använt mig av samma mask och ritat i konturerna av den med en brun penna, istället för att mistat genom den. Därefter doodlade jag massor i formen från denna mask. Det var riktigt roligt. Det är rogivande och sitta och doodla, eller klottra som vi säger i Sverige.

Tyckte kanske att det blev det lite mkt, lite rörigt, så jag tog en annan mask och smetade ut gesso över den för att dämpa ner allt klottrande lite.   


Men visst blev det läckert? :)


Titel skrev jag för hand, vilket jag sällan gör annars.

Det är en rad ur en låt: "What doesn't kill you make you stronger" av Kelly Clarkson. Titeln kommer att bli en AJ sida till vänster om denna sida. Tänkte att det passar ihop.

När jag gör min Art Journals så vill jag ha en känsla för citatet, att det ska betyda något för mig. Denna rad stämmer bra på mig. Det händer att jag är ensam ganska ofta, men det behöver inte betyda att jag känner mig ensam varje gång. Även om det händer det också...


Tjejen klippte jag ut ur denna annons från en gammal tidning: Svensk Damtidning från 50-60talet. (Glömde bort att fota av annonsen innan jag klippte....) Jag tycker så mkt om dessa annonser. :) Hur tänkte de här: Om mamma sitter i solen och läser en bok, så kanske hon glömmer bort att smörja in sina barn med solskyddskräm, så då får de smörja in varandra. Humor. :)


Hon är egentligen svart/vit - men jag gav henne lite färg med hjälp av Faber Castell Big Pit Pen. Dessa pennor kan man sudda ut lite, innan de torkar (om man målat dem på decoupage lack). Sen torkar de permanent. Hatten blev rosa med röda prickar, och jag gnuggade på lite rub ons på den. Hon fick även en liten tatuering på skulderbladet. :)

Vad kan hon tänkas läsa för intressant, så att hon glömmer solskyddskrämen till barnen?


Letade fram lite gnuggisar ur mina gömmor. Dessa är från Basic Grey. Jag ritade runt dem med en vit penna, för att få dem att flyta in i bakgrunden bättre.


Mönstret, av cirkelmasken, försvann lite då gesson rann under masken. Det löste jag genom att rita i masken med samma bruna penna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar