torsdag 18 oktober 2012

Stronger

Mitt tredje bidrag till Scrapptorgets CC är en tolkning av temat: Sjung ut!


Det här är en strof som jag har tänkt tolka länge, och med denna utmaning fick jag den gjord.

Det som inte dödar, härdar.... det är något som jag verkligen försöker klamra mig fast vid nu. Ibland är livet lite väl hårt... 

Den underbara bilden har Frida Stormare teknat. Visst är den fin?


Låten heter "Stronger" och det är Kelly Clarkson som sjunger den. Jag gillar verkligen texten - den är så stark.

Om ni kommer ihåg så har jag redan gjort en Art Journal om en strof i den här låten - Doesn't mean I'm lonely when I'm alone.


För en gångs skull skrev jag förhand. Jag brukar inte göra det så ofta, men till den känslan som jag vill förmedla med denna sida passade det bra.


Jag ville hålla sidan enkel, så jag använde mig av TCW-masken: Mini Peacock Feather och Distress Ink Pad Broken china. Runt kanterna suddade jag med Chalk i färgen Dark Brown - det mjukade upp hela sidan.

Älskar verkligen de små prickarna i den masken. Nästan så mkt att jag är sugen på att köpa 12x12masken också. :)

4 kommentarer:

  1. Skitsnyggt blev det Sara! Och det är nästan så jag blir sugen på 6x6 masken. ;)

    SvaraRadera
  2. Oh. My. God. Vad snyggt!!!!

    // Tettiz - Scrapptorget

    SvaraRadera
  3. Helt underbart! Bilden är verkligen vacker och din sida är ljuvlig!
    Tack för att du är med i ScrappTorgets CC!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar sida. Bilden är ljuvlig och passar perfekt till texten

    SvaraRadera