lördag 13 oktober 2012

The Story of a Hug

Idag, på SWEbloggen, liftar vi duktiga Lene Björnerud a k a Nabon.

Bild lånad av SWEscrap.

Visst är det en underbar layout? :)

Jag inspirerades av massor av saker på denna layout: den härliga bakgrunden (som ni får se om några veckor hur jag gjorde), de snurriga blommorna, wellpapp och hushållssnöre och att använda ett sommarfoto.

Så här blev min lift:


Den blev inte riktigt lika färgglad som Lenes. Men jag tycker om att jag kunde hålla layouten i neutrala färgtoner, det återskapar känslan av lugn som fotot ger.


Foto är från 2006 (tror jag), och den här lilla tjejen har vuxit en del sedan dess. :) Visst är det så underbart sött att man måste stanna upp och krama Nellie (hunden) mitt på gårdsplanen?

Ett tag tänkte jag beskära fotot så att man skulle kunna se kramen bättre, men jag gillar att man ser hela gårdsplanen och att den är alldeles tom på folk. Gjorde en cirkel av hushållssnöre för att markera kramen lite mer.

Om ni tittar noga så ser ni att jag har distressat foto lite. Först genom att riva med en edgescraper längs kanterna och sen tryckte jag håll med en punch på några ställen. Gillar att fotot ser lite slitet ut.


Jag gillar att skapa små kluster av dekorationer på mina layouter.


Blommorna/snurrorna skapade jag genom att skära tunna remsor av en spillbit. Sen snurrade jag ihop en remsa ganska hårt, sen när man släpper taget om den så snurrar den upp sig lite fint så här. :) Limmade fast dem med 3D-lack.

Förrut hade jag ofta bling som ett litet avslut på mina layouter, men nu har jag mer och mer fastnat i att rita små cirklar istället. Jag ritar dem ofta i udda antal där jag i vanliga fall skulle sätta bling... konstig hur man kan fastna i en sak. :)

1 kommentar: