måndag 21 november 2011

Min bror

Ett papper i mitt GästDT-paket från Designat stack ut speciellt för mig. Det var så fint, så jag var bara tvungen att använda det som bakgrund. Pappret heter Crate - Farmers market.

Och så här blev min layout.

Återigen har jag scrappat ett gammalt foto - denna gång på min bror. Känslan i det här pappret passar verkligen bra ihop med ett svart/vitt foto. För att framhäva fotot satte jag dit en tunn fotomatta av svart cardstock, och sen ett svagt mönstrat papper - Crate - Accents Cuts - för att förstärka den lugna känslan.

Det blev en mindre synlig titel på denna layout. Jag använde mig av Cosmo Cricket - Tiny Type. Och så satte jag dit några passande stickers från Crate - Phrase Stickers - Random Collection. Jag suddade även kanten på layouten med Distress Ink Pad - Vintage Photo för att rama in lite.

Som ni kanske märker så är känslan för ett visst foto viktigt för mig att få fram. Och jag skapar den känslan med olika papper och dekorationer. Därför tyckte jag att denna chipboard fjäril, från ScrapFX - Flutterby, passade in. Jag behöll den omålad, då känns den äldre. Men jag blingade till lite med Stickles - Crystal.

Sen snirklade jag till lite pärlfloss runt fotot för att symbolisera fjärilens flygväg.

Som en sist touch skvätte jag lite med akrylfärg utblandad i vatten. Markerade ringarna med en svart penna och satte dit några halvpärlor. Inspirerad av Rimna.

För att få lite kontroll över vart färgen skvätter, så brukar jag lägga ett stort reklamblad över layouten och riva hål i reklambladet på de ställen jag vill ha färgskvättet. Annars skulle det hamna överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar