onsdag 9 november 2011

Petra & Martin

Kortonsdag vecka 45 hos Swescrap. Skissen är ritad av LillBlomman. Jag tycker att den utstålar nått söt och vackert, så jag inspirerades till att göra ett bröllopskort.

Bild lånad från Swescrap.

Sagt och gjort, så här blev min tolkning.

Min svägerska bad mig göra ett bröllopskort till hennes kusins bröllop. Självklart, tyckte jag! Jag gör inte kort så ofta, eftersom jag inte tycker att det ger så mkt att lägga kort på hög.... men när jag får ett specifikt önskemål är det roligt. :) Det skulle inte kännas bra att ge ett kort till någon som inte uppskattar det, men i det här fallet så vet jag att det gör det.

Jag använde mig av brunt, rosa och ljusgrönt - då jag fick reda på att det är brudens favoritfärger. Sen blev kortet i A5 då det var ett önskemål från min svägerska. Jag klippte ut en cirkel i grön cardstock som jag gjorde hål i längs kanten, sen virkade jag en lite vågig kant runt om - tycker att det gav en söt, romantisk känsla. Kan visa er senare hur jag gjort denna cirkel. Här fick datumet stå i centrum, men kanske om jag hade tänkt lite mer så borde namnen ha stått i cirkeln... men,men.. Jag avslutade med en liten söt bröllopsbukett i ena hörnet.

Samma kort, men fotat lite mer som ett stilleben. Har sett andra fota sina kort så här, tyckte att det blivit så snyggt - så jag ville också testa. Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar