torsdag 17 november 2011

Mina syskon och jag

Här kommer mitt första inlägg som GästDT för Designat för november och december.

Jag vann min GästDT plats i Designats CyberCrop i september, och jag har antagit den utmaningen med spänning. :) För några veckor sedan fick jag ett inspirerande DT-paket från Camilla med härliga och färgglada papper från Crate och dekorationer.

Så här blev min första LO. Det blev ett foto från min barndom. Jag har scannat in en massa gamla foton, detta tycker jag är en viktig del av vår hobby. Jag kommer så väl ihåg när detta foto togs. Vi firar min morbrors 35års dag och jag och mina syskon sitter på golvet med ryggen mot några garderober. När foto tas så ska min kära bror retas med mig och breder ut sig mer - resultatet syns på fotot. :) Jag syns knappt, men det är ett härligt minne.

Jag använde mig av Crate - Sweet Corn som bakgrund. Det pappret är enfärgat oranget, men har ändå lite liv i sig. Sen har jag bara använt mig av sticker från arket Crate - Phrase Stickers - Random Collection och inga mönstrade papper. Lite ovanligt för min del, men oftare och oftare blir det så nu för tiden har jag märkt. Till titeln har jag blandat dels Thickers - Playroom och Cosmo Cricket - Tiny Type. Jag tycker om dessa Tiny Type för att de är genomskinliga bakom bokstaven. Dekorationerna fick bli några knappar och lite halvpärlor. Runt kanten på hela layouten suddade jag lite med Distress ink pad, först Spiced Marmalade och sen Vintage Photo. Sen skrev jag även min journaling runt hela kanten - lite som en ram.














Ett tips: Då jag scrappar med stickers, klistrar jag alltid fast dem på ett vitt papper först och klipper ut dem. Det gör att jag kan flytta runt på dem innan jag bestämmer vart de ska sitta på bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar