lördag 26 november 2011

Sommaren 1979

Jag fortsätter att scrappa min inscanade gamla kort. Detta är ett klassiskt kort från min barndom; min moster, min kusin, min mamma och jag framför mammas rosenbuskar. Jag har använt mig av material från mitt GästDT-paket från Designat.

Jag började med att lägga några cirklar med hjälp av en mask från Heidi Swapp och Distress ink pads i färgerna: Spiced Marmalade, Worn Lipstick och Broken China. Sen skar jag ut några bitar ur Crate Paper - Farmhouse Collection - Farmers Market, Sunday Dinner och Country Side. Dessa papper har jättehärliga färger tycker jag. Och här jobbar jag med att förstärka 70-tals känslan i fotot.

Jag drog streck runt alla kanter på de mönstrade papprena för att markera, och små fuskstygn runt hela kanten på den vita cardstocken med en svart penna för att rama in. Jag har även använt mig av sticker från Crate Paper - Phrase Stickers - Random Collection och några chipboard-moln i olika storlekar.

Jag såg idag att Designat tyvärr ska stängas, så det är 30% på i stort sett allt i butiken - Så passa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar