fredag 28 december 2012

Count every beautiful thing

I slutet av oktober jobbade vi med "White space" på en Art Journal-utmaning på Swescrap.

"White space" är något man ofta jobbar med på layouter. Det innebär att man har en tom yta på sin layout, att man inte täcker hela sidan med papper och dekorationer. När jag scrappar mina layouter har jag gärna mkt "white space" på dem, men när jag gör Art Journal så har jag jättesvårt för att ha det. Jag täcker gärna hela sidan med färg! :) Så detta var verkligen en utmaning att bita i. 


Jag började med att täcka hela sidan med tissue paper/silkespapper, och limmar sen fast det med decoupagelack. Jag älskar att det blir ojämt och en massa veck - underbart! :)

Sen stöpplade jag akrylfärg (lila) över en mask, och mistade (gul) över en annan. Fyllde i, både den lila och den gula, färgen med mina Faber Castell pennor så att färgen blev lite kraftfullare.  


Här syns den härliga strukturen som bildas av det vita silkespappret. Gilla!


Då så, då var sidan färdig, tänkte jag..... eller?


Jag försökte verkligen hålla den så ren och mjuk.... men jag var bara tvungen att rita i konturerna med svart penna, och doddla lite.


Citatet påminner mig om att stanna upp i vardagen och titta mig omkring och njuta. Det finns så mkt vackert, som man bara swischar förbi i vardagsstressen. Tänk på det nu i jul-och nyårstider - Njut av nära och kära runtomkring dig, uppskatta gnistrande snökristaller på fönstrena, blänket i de röda julgranskulorna, knarret under skorna. :)



De där små doodle-krusidullerna kan jag inte vara utan på en sida. De är så söta! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar