lördag 22 december 2012

Pepparkakshus

Det pysslas för fullt hos mig (inför nästa år). Julen förbereds med att lägga in sill, griljera skinka och slå in julklappar. Visst är det mysigt! :)


För några veckor sedan bakade jag pepparkakshus med mina vänner. En viktig del i mitt julpysslande. :)

I år ville jag göra små pepparkakshus som går att hänga på kanten av en glöggmugg, såg idén någonstans på nätet. Så jag ritade egna mallar på vanligt papper och skar ut efter. De kanske, till och med, kunde vara lite mindre. De är ca 7cm höga.


Det blev ett höghus också. Visst blev det underbart sött! :)

Mallen till det finns här. Egentligen är tanken med mallen att den skulle skalas upp, men jag klippte bara ut den som de var.

De fyra små husen har jag använt som adventskalender, så imorgon får jag knapra i mig det sista huset. Höghuset får överleva till nästa år. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar