söndag 23 december 2012

Mer jul

Idag tänder vi det fjärde ljuset, och julens dofter sprider sig i huset.


Julen nalkas i advent,
och vårt fjärde ljus blir tänt.
På Guds lilla son vi tänker,
när de fyra ljusen blänker. 

- Adventsdikt av Britt G. Hallqvist

Detta är en dikt som jag läste en del av varje år,  under nästan hela min uppväxt, när vi hade adventskonsert med min kör. Åh, vilka minnen den ger mig. :)

Idag klär vi julgranen, och slår in de sista julkapparna. Jag och min syster har en tradition, som ibland kan bli lite stressig, vi sitter och slår in alla julklappar (efter att barnen lagt sig) och tittar på film tillsammans. 


Under december har jag delat med mig av några av mina favoritjullåtar. Och här kommer en till favorit: Adolphson o Falk - Mer jul. Lyssna på texten, den är så sann och fyndig. :)


I december i fjol gjorde jag, till och med, en layout där jag tolkat texten lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar